Știu să comunic?

În ultima perioadă am descoperit faptul că multe din întrebările care ne sunt adresate sunt cauzate de aceeași problemă: comunicarea ineficientă. Deoarece comunicarea este un subiect foarte vast cu o importanță foarte mare atât în viața profesională cât și personală, ne-am gândit să vă prezentăm trei citate utile legate de acest subiect:

„Nu poți să nu comunici!”

Acest citat aparține lui Paul Watzlawick (1921 – 2007, om de știință, psihoterapeut, sociolog, filozof și autor) și evidențiază faptul că și atunci când nu vorbim, noi transmitem în continuare un mesaj interlocutorului nostru. O facem însă prin intermediul limbajului non-verbal (ex.: mimică, gestică, poziția corpului). Spre exemplu: atunci când primim o informație putem să nu transmitem niciun un răspuns verbal către partenerul de dialog. Fața noastră însă, poate să transmită exact emoțiile pe care le trăim la aflarea veștii:

 

„Majoritatea oamenilor nu ascultă cu intenția de a înțelege ci cu intenția de a da o replică.”

Stephen Covey (1932 – 2012, educator, autor, om de afaceri și vorbitor) cel căruia îi aparține acest citat a reușit astfel nu doar să identifice una dintre problemele de bază ale comunicării interumane ci să și definească una dintre barierele comunicării de care ne lovim zi de zi. Spre exemplu: câți dintre noi nu….

…am întrerupt pe cineva când aceștia voiau să ne transmită un mesaj?

…ne-am format opinii bazate doar pe anumite părți ale unui mesaj și nu pe mesajul întreg?

…ne-am regăsit apoi în situația de pierde timpul căutând răspunsuri?

„Cel mai important aspect al comunicării este să auzi ceea ce nu s-a spus.”

Acest citat, aparținând lui Peter Drucker (1909 – 2005, consultant, educator și autor) îl putem considera reprezentativ pentru modelul de tip iceberg. Astfel se recomandă să luăm în considerare și ceea ce stă în spatele mesajului transmis de către o persoană, și anume:

        • Emoții;
        • Experiență;
        • Gânduri;
        • Sentimente;
        • Obiective;
        • Așteptări;

În încheiere, vă invităm să reflectați asupra modului în care comunicați și să luați în considerare cuvintele lui Jacques Salomé și ale lui Sylvie Galland:

„Este necesar ca fiecare să-și asume responsabilitatea îmbunătățirii relației cu sine însuși și cu ceilalți.”

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *